Konsulent InDesign automatiseringInDesign automatisering

-med XML eller andre strukturerede data, eksempelvis Excel

 

Vælg automatisering frem for manuelt arbejde

Manuelt arbejde med opgaver som f.eks. certifikater, kataloger og ejendomsmægleropstillinger optager mange mandetimer. Ved at automatisere InDesign med f.eks. XML vil I kunne optimere processerne betragteligt. Selvom I ikke benytter InDesign i dag, vil optimeringen give jer store økonomiske besparelser.
Automatisering af InDesign giver samtidig en bedre fleksibilitet, da det er muligt f.eks. at målrette direct mails og foretage præcis det udtræk, der er relevant for den enkelte modtager.

InDesign automatisering – muligheder:

• Kataloger
• Produktblade
• Annoncer
• Produktbeskrivelser
• Certifikater, diplomer, eksamensbeviser, kursusbeviser

Fordele ved InDesign automatisering:

• I sparer tid på automatiserede processer, og medarbejderne får frigjort kompetencer
• I erstatter dyre specialsystemer med billigere standardsystemer
• I er sikret ensartet kvalitet
• I får en bedre fleksibilitet
• I har fortsat mulighed for at foretage småjusteringer
• Der er etableret en platform for yderligere optimering og automatisering

Semiautomatisk automatisering

En semiautomatisering giver jer frihed i designet, da det kan justeres fra gang til gang. Desuden er det mindre tidskrævende at opsætte i InDesign. Det gør det hurtigere og billigere at komme i gang med, men kræver til gengæld lidt mere i den enkelte produktion.

Fuldautomatisk automatisering

Ved at fuldautomatisere produktionen er I sikret et ensartet udtryk samt en meget kort produktionstid.

Opstart af automatiseret InDesign

Vi foretager en forventningsafstemning med jer og afdækker herefter jeres udgangspunkt, dvs. definerer den samlede kæde af programmer. Det kan eksempelvis være det at få jeres data ud fra et administrativt system eller andet system, der kan levere XML eller andre strukturerede data.
Vi vurderer mulighederne for en ny skabelon ud fra forarbejdet samt eventuelle referencematerialer.

Implementering af automatiseret InDesign

Intellia tilretter eller opbygger skabelonen, med eller uden XML, med et særligt blik for samspillet mellem teknik og design. Herefter transformerer vi kildedata, og slutresultatet er typisk et InDesign dokument, der kan laves til en PDF og bruges til mange forskellige anvendelser, herunder iPads, infoskærme etc.

Når vi har fundet den rigtige løsning, påbegynder vi enten javascripting eller plugins for at få InDesign til at køre automatisk.

Vi tester processen for at sikre, at alt er korrekt, og at der er skabt integration mellem systemerne.
Slutteligt uddanner Intellia jeres medarbejdere i den daglige brug af automatiseret InDesign, og dokumentation og brugervejledninger udleveres.

Læs mere om Intellias konsulentprocesser her.                           70 25 15 85

Læs hvordan Dansk Standard sparede 1 mio. på under en måned

Case: Lille konsulentopgave, der gør en stor forskel

Cimbrias marketingafdeling skulle flytte deres billeder over på en ny server, og det betød, at InDesign mistede billedlinkene.
Skulle de mange links genlinkes manuelt, ville det tage mange arbejdstimer, og derfor kontaktede deres marketingkoordinator, Rikke Jensen, Intellia.
– En af Intellias seniorkonsulenter lavede et script specielt til os. Dermed kan vi nøjes med at søge efter billederne i hovedmappen og slipper altså for at skulle helt ned og finde hvert enkelt billede i en undermappe. Det sparer os for rigtig meget tid, fordi det drejer sig om mange links, der skal genlinkes, efter vi flyttede billederne, og det går rigtig fint med at bruge scriptet.

Rikke Jensen, marketingkoordinator, Cimbria